body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/people/peo-8/peo954.ani), url(http://cur.cursors-4u.net/people/peo-8/peo954.png), progress !important;} />

More than perfect - Del 43

Previously on More than perfect..
 
Jag kände hur mina muskler spändes. Vi måste berätta att hon åkt. Jag kollade mot Julia som direkt gick och ställde sig bredvid mig. Nu stod vi båda och kollade ut över köks bordet som var upp dukat med tallrikar, bröd, sylt, pannkakor, smör osv. " There's a reason she hasn't left her room " började Julia. " She went home to London last night " sa jag kort. Alla blev tysta. " Why? " fick Harry ur sig. " Well obviously it got a bit trublesome with James " sa Eleanor till honom. Ännu en gång blev det knäpp tyst. Så tyst att man skulle hört en nål falla till golvet. Då avbröts tystnaden av en hög röst.  " Even if she left we can't be all down! Come on everybody pull yourselves together! She wouldn't want us to be sad just because she's gone. " ropade Niall och alla utbrast i skratt. Jah, nu när hon är borta måste vi ha extra roligt, för henne tänkte jag för mig själv.
 
_________________________________________________________________________________________
 
 

Felicias peraspektiv:
 
 
Jag letade efter mitt stora röda bagage bland alla bagage som åkte runt på rollern. Hur jag lyckats bära runt den i LA fattar jag verkligen inte. Mitt bagage var allt för stort, men tanken innan på att jag ska åka till LA överväldigade mig. Det hade bara gått 2 veckor av den månaden vi skulle tillbringa i usa. Tanken faktiskt kändes sorglig. Men vad skulle jag göra? Det här är det enda jag kan göra. Kanske det inte var helt rätt, men jag var tvungen att fly. Jag måste få tid. Jag måste tänka ut allt det här. Allt som går igenom min hjärna går inte att stoppa, allt är bara så förvirrande. Det är Liam. Liam. Min bästavän jag alltid kan snacka med, han som alltid får mig skratta, han som smittade av sitt fina leende, han jag kan snacka killtrubbel med... Nu istället är han med i en av de. Jag kanske flyr, men jag vågar inte möta det som kommer näst. För alla problem jag redan har är tillräckligt förvirrande. Jag flyr. Men det är antagligen det enda rätta. Jag såg mitt stora bagage som kom allt närmre. Den hade kommit bredvid mig och jag försökte lyfta upp den som inte blev så lyckat. ''Here, let me help you miss'' sa en mörk röst. En man i 40-årsåldern lyfte upp bagaget som sedan landade framför mina fötter. ''Thank you sir!'' sa jag och försökte le. Det enda som kom var ett snett leende som inte såg så bra ut. ''No problem. That bag is really heavy, be carefull'' sa han och skrattade ett hest skratt. Jag försökte le mot honom med tänderna men jag märkte på hans ansiktsuttryck att jag inte är så bra på att fejk le. Med en konstig blick på mig försvann jag därifrån snabbt. Jag kan inte le. Jag kan inte det. Hur mycket jag än försöker. Hur ska jag? Allt jag gör blir fel, allt jag försöker fixa bara rasar över mig. Det var jag och James. Det var han och jag mot världen. Hur kunde allt bli så fel? Det kan inte sluta såhär.
 
Jag hade kommit ut från dörrarna där alla passagerare kom ut från och utanför stog många människor. Vissa hade blommor, andra grät. Det var som slow motion. Framför mig möttes alla i kramar. Pappan fick äntligen träffa sin dotter han inte sett på ett år. Morfarn fick äntligen träffa sitt barnbarn han aldrig fått träffa. Mannen mötte sin älskade fru i en kyss. Det var tårar, skratt, leenden. Sina nära och kära som äntligen träffar varandra igen. Vart jag än letande kunde jag inte hitta min pappa eller mamma. Jag kollade runt på alla människor som kramades och skrattade men ingen var i syne. Jag kände någon röra min axel och jag vände mig snabbt om. Där stog min pappa och mamma log mot mig. Men inte min syster. För hon kommer aldrig kunna komma tillbaka till mig. Jag hade aldrig i mitt liv varit så glad över att se de. De kändes som om det enda som kändes bekvämt längre var med mina föräldrar. Efter allt som har hänt har jag inte känt att något ställe varit som hemma längre. Men nu insåg jag. Det var hos de. Överväldigad, slängde jag ifrån min handväska på golvet och slängde mig in i pappas famn och sedan mammas. ''Du verkar glad att se oss'' sa han med ett leende. ''Ja, vi trodde en LA-tjej som dig var för coola för oss'' sa mamma och skrattade. Jag hade saknat hennes skämt. Jag kollade på de båda två. ''Jag har bara saknat er, det är därför'' sa jag med ett leende. Han klappade min rygg. ''Låt mig ta ditt bagage'' sa pappa som tog tag i handtaget. Mamma la sin arm om mig. ''Såååå? Är de snygga killar där eller?'' sa hon med ett skratt. ''Mamma!'' sa jag och skratta. ''Jaja, undra bara!'' sa hon med ett leende. Jag vände mig mot hennes öra. ''De är superheta''.
 
 
Sandras perspektiv:
 
 
Jag gick in till mitt rum från en trip på stranden. Vi alla hade gått ner och badat, medan jag och Perrie bara hade tänkt att sola. Men såklart kom Niall och Louis som lyfte upp oss och slängde oss i havet. Hur arg jag än var över att mitt hår hade blivit blött, vem kan vara sur på den sötaste Niall i världen? Jag kom in till mitt rum och slängde mig på sängen där jag genast sjönk ner bland de pösiga täcket. På sängbordet låg min Ipod och mina vita hörlurar som jag sträckte mig efter. Jag stoppade i hörlurarna i öronen och bläddrade genom musiken. Jag hittade äntligen en mysig låt och track på play knappen.
 
 (HA INTE FÖR HÖGT, HA LITE MER I BAKGRUNDEN)
 
Det var en gammal låt, minst 5 år gammal. Men jag hade älskat den. Det strömmade musik från hörlurarna in till mitt huvud. Jag lyfte upp händerna och lät de snurra på sig och böja sig. Jag log över mina konstiga rörelser. Jag sjöng med. ''You can be the peanut butter to my jelly,
you can be the butterflies I feel in my belly. You can be the captain and I can be your first mate, you can be the chills that I feel on our first date'' sjöng jag. '' You can be the hero and I can be your side kick, you can be the tear that I cry if we ever split. You can be the rain from the cloud when it's stormin' or you can be the sun when it shines in the mornin'' sjöng jag. Jag ställde mig upp och tog upp min hårborste ''Without you cause boy you complete me, and in time I know that we'll both see, that we're all we need'' sjöng jag med borsten som microfon. Jag låtsades vara en ballerina och snurrade många varv. Jag kände mig virrig och stannade. Jag såg då hur Zayn stog lutad mot dörröppningen med hans armar i kors vid bröstkorgen och det största leendet jag någonsin sett fastlimmat på hans ansikte. Jag stannade genast och tappade greppet av borsten. Snabbt sänkte jag ljudet. Han flinade mot mig.
 
''What are you doing! Have you been standing there all this time?!'' sa jag förvånat. Han log ett snett leende. ''I know you to well. You hate when you're not aware when someone hears you when you sing. Either way, aware or not, you hate it'' sa han med ett leende på ansiktet. Jag kollade förvånat på honom. ''And always when you're all alone, you take your hairbrush and pretend that you are a superstar on stage'' fortsatte han. Jag tänkte precis förneka det innan han fortsatte. ''Then, you deny that you're pretending to be a superstar. You don't want to be a singer, and you're not secure about your voice, but you don't mind singing alone'' sa han. Jag försökte snacka men han fortsatte. ''You don't like to sing in front of others, except your closest friends. And even then, you sing with your not seriously voice most often'' avslutade han. Jag kollade på honom med en öppen mun. Jag pekade på honom. ''YOU KNOW ME TO WELL!'' sa jag högt. Han skrattade och jag slängde mig på sängen igen. Han la sig bredvid mig och tog en hörlur från mig. Vi båda kollade upp mot taket. Jag höjde volymen. ''And, to end my little Sandra fact book, this is one of your favourite songs'' sa han. Jag vände på huvudet och log mot honom. Han vände sitt också. ''I think you know me best of them all'' sa jag. ''Yeah I do'' sa han. Jag log mot honom. ''Feels like forever since we where together'' sa jag försiktigt. ''Yeah it do. But I loved it'' sa han. Jag kollade osäkert på honom. '' Do you feel the same as you felt the day efter the day we all got drunk?'' frågade jag försiktigt. Han kollade ner och sedan upp till mig igen. ''I do. I feel exactly the same''. Jag kollade återigen mot taket. Det var såhär vi brukade göra när vi var tillsammans. Ligga i min säng, dela hörlurar och lyssna på musik. Just nu, i det här ögonblicket tänkte jag inte på kyssen. Jag tänkte inte på att jag faktiskt ligger här med mitt ex. Men det var något i Zayns närvaro som jag gillade. Det kändes trevligt att ligga här med honom.
Och jag kan inte förneka det.
 
 (OM LÅTEN FORTFARANDE KÖRS, STÄNG AV LÅTEN)
 
Några timmar senare ...
 
Perries perspektiv:
 

Vi hade öppnat lite vodka flaskor och tagit fram lite shotglas. Vi alla satt i vardagsrummet, redo att dricka och ha kul. Cara hade också kommit. ''I'm not doing this again!'' sa Julia. ''Why?'' frågade Eleanor. ''Look how it went last time! And drinking is not my thing'' fortsatte hon. ''Yeah, and me and Danielle are going for a night walk on the beach. Can't drink to much, you know'' sa Liam. ''Alright then'' sa jag. Danielle och Liam försvann från rummet. ''Are you coming to bed Niall?'' frågade Julia. ''Ooooohhh, booty call!'' sa Louis och Julia skrattade. ''Maybe, maybe not'' sa hon och skrattade återigen. ''Guys I'm going with her, I'm getting lucky tonight!'' sa Niall med ett stort leende och gick upp från soffan. ''Two more to go!'' sa jag klagande. ''Let's begin!'' sa Zayn med en glad röst. Han hällde upp vodka medan vi alla småpratade. ''Ready for the first shot?'' frågade han. Alla nickade. ''No, this is my first time, and I like rainbows'' sa Louis med en bebis röst. ''Come on!'' sa Harry. Vi alla drack upp och det sved lite i halsen. ''Oh my god'' sa Sandra högt med handen över munnen. ''What?'' frågade Cara. ''I'm the only single one in this house! What the fuck! And even if Felicia was here!'' utbrast hon. ''Hey, I'm single too!'' sa Harry. ''Yeah yeah, but you are hot and every girl wants you in this world and you are married to alot of teenage girls, SO NO!'' sa Sandra klagande. Det var ingen ide att börja. ''There is someone out there for you'' sa Cara stöttande medan Sandra bara gjorde en ledsen min. ''Yeah'' sa Zayn och mötte Sandras blick. Jag vet att de har histora, men jag litar på Zayn. Och jag litar på Sandra. Vi har blivi bra vänner under de här veckorna, och jag gillar verkligen henne. Hon har en galen humor, något som ingen annan jag har träffat har.  Hon mötte min blick och log mot mig. Jag besvarade leendet. Vi alla höjde våra shotglas och skålade. ''For a great evening!'' sa Zayn. ''Let's get drunk people'' fortsatte Harry och alla hojta.
 
Några timmar senare ...
 

Alla hade blivit ganska fulla. Det var ungefär 2 och en halvtimme sen vi börja. Jag valde att ta lite lugnare och inte dricka så mycket. Sandra hade gjort likadant efter bara tre shots och hade gått upp till sitt rum. Harry och Cara tänkte gå till stranden och bara gå runt, helt fulla. Nu var det bara jag, Zayn, Eleanor och Louis kvar. ''I'm gonna puke!'' sa Eleanor och la handen över munnen. Hon sprang iväg med Louis som skulle hjälpa henne bakom henne. Jag och Zayn sjönk ner i soffan vi hade börjat i och han la armen om mig. Hans andedräkt luktade alkohol och han var helt flummig. Jag själv var ju lite full, men inte något som Zayn. Han drog sig närmare med sin arm om mig. ''You smell like flowers'' sa han med en flummig röst och doftade min hals. ''Zayn it tickles!'' sa jag och skrattade. Han pussade min kind och fortsatte mot min mun. Jag flinade med hans läppar mot mina. Han drog bort sina läppar från mina läppar. ''Do you know something? You and Sandra have the same kind of lips'' sa han med en flummig röst. Jag kollade på honom osäkert. ''Don't say anything stupid now'' sa jag och kollade på honom. Han skakade på huvudet flummigt. ''Noo.. noo..'' sa han. '' A couple of weeks ago I kissed her, if was really nice. You should try it sometime'' sa han med en flummig röst. Jag kände hur mitt hjärta sjönk. Argt slängde jag bort hans arm från mig och ställde mig upp. ''ZAYN WHAT THE FUCK ARE YOU SAYING?'' skrek jag. Jag kunde inte kontrollera mig. ''Yeah yeah..'' sa han sömnigt med huvudet lutat mot soffinlägget. ''DID YOU CHEAT ON ME?!'' skrek jag. Han vaknade till av mitt skrik. ''I didn't cheat on you, I would never'' sa han flummigt. ''Then what did you do!?'' skrek jag. ''I kissed her'' sa han flummigt. Jag la mina händer om mitt ansikte. Hur kunde jag vara så dum? Hur kunde jag någonsin lita på någon av de? Jag trodde Sandra var min vän. Jag trodde jag kunde lita på henne. Hur kunde hon bete sig som om vi var jätte bra vänner när hon innan hade kysst min pojkvän?! Jag tog bort mina händer, redo att skrika. Istället låg han där och sov. Jag kände ilskan spruta inom mig. ''YOUR FUCKING ASHOLE!'' skrek jag mot honom. Men det var ingen ide. Argt sprang jag upp för trappan.
Jag ska lägga den där horan på plats.
_____________________________________________________________________________________
Kommentera fyra kommentarer för nästa del :)
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Såååå bra, vill ha mer c:

2013-03-13 @ 06:30:56
Postat av: Erika

Riktigt bra, längtar tills nästa kapitel :)

2013-03-13 @ 07:03:53
Postat av: Lol

Älskar verkligen novellen, vill baah ha mer! C:

2013-03-13 @ 15:31:26
Postat av: Hiba

qahhhhhhhh!!1 omgomgomgomgomg!! ahhhh asdfghjkljhgfdsa ahhhh shiiitt fangirliinng ! exited worried ahh!! :((( :D:D:D:D Zandra for life!! #SorryNotSorry hihi ni skriver as bra!!

2013-03-13 @ 17:30:08




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback