body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/people/peo-8/peo954.ani), url(http://cur.cursors-4u.net/people/peo-8/peo954.png), progress !important;} />

More than perfect - Del 2

 
Previous:
 
Just nu är jag så lycklig som man kan bli. Jag har min pojkvän James, och jag älskar honom jätte mycket. Vi brukar alltid gå hem till varandra och ja ... hångla. Vi har strulat på ganska många ställen. Toaletten, skolmatsalen, i bussen, i tunnelbanan, i cafeet, i skateboardparken, ja ... ungefär överallt. Livet leker just nu och allt känns möjligt. Mina ögon reagera över någon som knäppte fingrarna framför mitt ansikte. '' Hallå, du har typ varit deck i typ tre minuter nu. '' sa Sandra. '' Hahah, det såg ut som om du putade med läpparna och skulle kyssa någon. Kanske du tänkte på James? '' sa Julia retandes. '' Ooooooohhhh '' sa Sandra och gjorde en ful min. '' Hahahah var inte så löjlig! '' sa jag och garva till medan jag slog de båda två med en kudde. Jag älskar de båda två, även hur konstiga dem än är.
____________________________________________________________________________________________
 
Felicias perspektiv:
 
" Hello? " hörde jag från telefonen. " Hi Liam! How are you? " sa jag med ett leende på läpparna. " It's good, everything's going up so I'm really happy. And you? " svarade han med sin djupa stämma. " I'm good but anyways, you know it's my birthday soon right? " frågade jag. " How could I ever forget " sa han och skrattade.
" Yeah, and my mom is gonna let me have a party with all of my friends so I was just wondering if you're going to be able to make it? " frågade jag medan jag började gå runt i huset eftersom jag blivit rastlös. " Ofcourse I will and I'm not having any work that weekend either so I'm coming! But can I bring some of my boys with me? "
 frågade han. " Um, sure you can, that would be awesome " svarade jag glatt och gick in i mitt rum. " Good but I really gotta go now,  sorry! " sa han med en lite dyster ton. " It's okay, I know you've got work to do. So I guess I'll see you then, bye! " sa jag och la på luren.
 
Jag suckade och kollade mig i spegeln som var fast spikad på min ljus rosa vägg. Min eyeliner och mascara hade smetat ut sig under mina ögon i två svarta fläckar, jag påminde lite om en tvättbjörn. Det var länge sen jag hade träffat Liam. Jag saknade honom och hans sätt han alltid kunde på mig att le oavsett situationen. Hur dåligt jag än mådde så fick ljudet av hans underbara röst mig alltid att le. Han betyder mycket för mig och jag såg fram emot att träffa honom. Jag slängde oförsiktigt telefonen på sängen. Sedan satte jag mig ner vid mitt vita skrivbord där min gamla laptop stod, som jag fått av min mamma när jag var 14 år. Jag loggade snabbt in på skype samtidigt som jag inte kunde sluta le över den goda nyheten som jag skulle dela med mig om.  Det tog inte mer än 10 sekunder för Julia och Sandra att svara. " Hallå? " sa Sandra med sin väldigt bekanta och välkomnande röst. "Jag ska ha en fest, min mamma  har äntligen sagt ja! " skrek jag glatt i micken. " Oh my god på riktigt? Vi kommer ha så jävla roligt! " skrek Julia.  " Jaaaa, gud va roligt äntligen någonting att se fram emot " sa Sandra entusiastiskt.  " Vilka har du bjudit dit ? frågade Julia medan jag hörde Sandra nynna på någon sång i bakgrunden. " Jag har bjudit mina barndoms vänner, lite folk från skolan och några andra " sa
jag och började snart nynna med Sandra. Det slutade med att vi alla tre satt där och sjöng " I'm sexy and I know it " så högt och falskt som vi bara kunde. Sen kom jag ihåg att jag glömt berätta något.  " Tjejer jag glömde nästan berätta en grej, jag ringde Liam. Han sa att han skulle komma, men han sa också att han skulle ta med några av killarna " sa jag muntert. " Du gjorde vad?! Du vet att han kanske kommer ta med Zayn! Är du seriös, vill du förstöra min dag? Vad tänkte du på egentligen? Vi skulle ha asroligt och så kommer Zayn? Säg att du skojar med mig. " skrek Sandra genom skärmen medan jag sjönk ner i stolen av skam. Hur kunde jag glömma bort det?  " Men...ehmm... förlåt..  " började jag men blev avbruten av Sandras hysteriska skrikanden. " Men Sandra ta det lungt, Felicia kan säkert ringa tillbaka till Liam och fråga om han kan undvika att ta med Zayn med tanke på omständigheterna? " sa Julia som försökte lugna ner Sandra lite. " Jag fixar det jag lovar Sandra, förlåt jag tänkte verkligen inte på det " sa jag med ånger i rösten. " Det är lungt bara du fixar det så är det okej " sa hon kort. Man märkte att hon fortfarande var väldigt irriterad, jag log lite. Det var en så typiskt sak som Sandra skulle säga. Det var också en av dom grejerna som gjorde henne till Sandra, en av andledningarna till att jag älskade henne. Julia och Sandra betyder mest i hela världen för mig, dom är som små änglar som är skickade till världen för att skapa fred och lycka. Jag skulle göra vad som helst för att behålla dom i mitt liv. Om någon skulle såra dom skulle jag få damp attacker och börja misshandla folk, ingen vacker syn. Jag älskar dom mer än allting.
 
 

Kommentarer
Postat av: Isabell

jättebra btw får man vara med i novellen? :) då vill jag vara louis elr liams nya flickvän. för att dom är mina favoriter i bandet, vet inte rikigt vrf, det e bara så. jag heter isabell, kallas för bella. har brunt mellan långt hår, lite självlockigt, blåa ögon, snebena, har haft det i 3-4 år nu, använder bb creame, mascara, är född 92, så jag är 20, gillar 1D ändå. :) min favoritfärg är blå :)

2013-01-16 @ 22:10:49
Postat av: Isabell

det skulle vara jätteroligt och betyda så mycket för mig. kram! xx

2013-01-16 @ 22:11:14




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback