body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/people/peo-8/peo954.ani), url(http://cur.cursors-4u.net/people/peo-8/peo954.png), progress !important;} />

More than perfect - Del 15


Previous:
Vi alla tre stod och kramade varandra hur länge som helst där vi stod i Julias hall, gråtandes. Jag behövde dem. De gjorde jag. "Jag kan inte prata ut det här nu. Kan vi ha en sleepover imorgon?", frågade jag. Julia nickade. "Vi kan vara här. Mina föräldrar kommer vara hos några gamla vänner till dem. Vilken tid vill du komma?" sa hon medans hon torkade bort sina tårar. "Kan jag komma runt sju?", frågade jag. "Ja, det blir perfekt. Jag ska nämnligen träffa Niall imorgon direkt efter skolan", sa Julia. Man såg på henne att hon var lycklig att prata om Niall och Harry. Hon hade ju aldrig haft en pojkvän någonsin. "Du får berätta för oss allt som har hänt mellan dig och Brad på senaste tiden", sa Felicia. Jag log svagt. "Jag tror att vi har mycket att prata om. Men jag går nu. Jag ska tänka lite och så. Jag vände mig om och steg ut ur Julias hus. Jag tvekande, och sedan vände jag mig om igen. "Jag älskar er också".


Julias perspektiv

Jag hade kysst Harry. Jag gillade honom supermycket - men jag gillade Niall precis lika mycket. Och det var ingen rättvis bedömning om jag inte ens hade kysst honom. Jag hade världens tillfälle när vi var hemma hos honom och kramades. Men jag hade inte vågat. Sådär typical Julia. Jag var feg. Jag trodde alltid att folk skulle döma mig och sedan skratta bakom min rygg. "Looks like you're lost in your thoughts", sa Niall och la armen om mig. Jag tittade på honom och log. "Yeah, kind of. Sorry. What are we up to?" frågade jag. "We will take a boat on the Thames. I hired one. Is that okay? It is just a little boat so I don't think you will feel ill", sa han. Jag hade åksjuka. Jag kunde aldrig åka någonting på nöjesfält, allt som snurrade gjorde mig illa mående. Samma sak med att åka stora båtar, bilar, flygplan och tåg. "It is fine. My grandpa own a little boat so I have done it before". Han log. "Great". Vi gick tysta bredvid varandra ett tag. Han tyckte säkert att jag var konstig. Det här var våran femte dejt och vi hade inte kysst varandra än. Vi kom ner till The Thames, floden, eller som den på svenska hette, Themsen. Det var slutet av April och det var inte allt för kallt ute. "We have known each other for four months soon", sa jag. Han log. "Yeah. I hope we will know each other forever", svarade han. Han hade på sig ett par solglasögon. Vi gick ner till båten vi skulle åka med. Det var en gullig liten roddbåt. Han tog av sig sina solglasögon och tog min hand. "Be careful. The water is cold, I don't want you to fall", sa han. När vi båda slutligen satt oss till rätta i rodbåten tog Niall årorna och började ro ut oss. "Right now it is kind of impossible to believe that you are in a boyband and have millions and millions of pounds. You actually sitting an a rowboat with me. This is really romantic Niall", sa jag. Han log. Skoldagen idag hade varit så skön. Sandra hade varit med oss igen. Och efter den här dejten skulle vi alla tre ha en av våra sleepovers. Tre veckor utan vänskap var en lång tid. Niall hade rott ut oss längre. "Have you done this before?" frågade jag. "Never. Are you impressed by row skills?" frågade han. "Of course I am", sa jag. Jag tittade ner och log för mig själv. London var vackert. Jag huttrade lite. "Oh my god, your freezing", sa han oroat. "Niall, its okay", sa jag och log lite. Han tog av sig sin stora hoody och satte på mig den. Han satt precis framför mig nu och vi tittade på varandra. Han strök bak min lugg och kysste mig. Kyssen varade i några sekunder innan jag la armarna om honom. Det kändes som om tiden stannade och att allting var hur fantastiskt som helst. Plask. Vi båda vände oss om och kollade. En av årorna hade åkt i vattnet. "Oh shit. Damn", sa han. Jag började skratta åt honom. Niall försökte få upp åran ur vattnet. "This is too ironic", sa han. Till slut lyckades vi få tag i åran och vi fortsatte tillbaka. "I'm going to have a sleepover with Sandra and Felicia now. So sadly I have to leave", sa jag när vi kom tillbaka. "I'm glad that you are fine again, with Sandra I mean. I walk you home", sa han. Han tog min hand och vi gick mot mitt hus. På vägen hem snackade vi om allt mellan himmel och jord och gjorde urfåniga skämt. "So, this is where I live", sa jag när vi kom fram till mitt hus. "I know. I've been here before", sa Niall. "Right", sa jag och log. "So... Niall. This afternoon was amazing. I loved it", sa jag. "Me too. Do you want to meet up this weekend?", frågade han. "Yeah. I call you okay?" Han nickade. För en gångs skull tog jag intiativet och kysste honom. "Good night", sa han och gick där i från. Jag stod och tittade på honom. Jag hade fortfarande hans tjocktröja på mig. Den luktade Niall. Jag log och drog in doften.
 
 Felicias perspektiv

"Varför ser du så sjukt lycklig ut?", frågade jag och kollade på Julia som nyss hade kommit in i sitt eget rum. "Och du luktar kille", konstaterade Sandra. "Jag har kind of ett problem", sa hon och satte sig ner på golvet. Hon drog ner ärmarna på tjocktröjan och myste ihop sig. "Sleepoverns första problem", sa jag. Vi snackade alltid om killar när vi var med varandra. Typ, "omg han kollade på mig idag, vi hade värsta ögonkontakten". Fast det var när vi var yngre. Vi alla hade ju något sorts förhållande med någon just nu. Sandra hade Brad, som hon inte var seriös med... enligt henne själv, Julia hade både Harry och Niall även om det inte hände något emellan dem och jag hade James. Min pojkvän. "Jag kysste Harry på min förra dejt med honom", sa Julia. Jag och Sandra kollade på varandra och gjorde en förvånad min. "Och idag kysste jag Niall", fortsatte hon och skruvade på sig. "Det är ingen big deal. Du håller fortfarande på att välja", sa Sandra lättsamt. "Jag vet, men jag har skuldkänslor. För jag gillar dem lika mycket tror jag", svarade Julia oroat. "Det är ingen fara. Se det som en kul grej. Oh my god, jag tänkte inte på att det var din första kyss! Hur kändes det?" frågade jag och log stort. "Du hade din första kyss med Harry Styles. Inte dåligt", sa Sandra. Julia log blygsamt. "Det var en fantastisk känsla... jag fattar inte att jag inte har gjort det förut", sa Julia och log glatt. "Sandra, du hade din första med Zayn så säg inget", fortsatte hon sedan och kollade menande på Sandra. Det blev tyst. "Ja... vi kanske borde snacka om det nu", sa jag. Både jag och Julia tittade på Sandra. "Saken är den... jag tror att ni hade rätt om Zayn. Jag borde låta honom förklara. Jag har aldrig riktigt accepterat vad han gjorde, och när jag fick chansen att få en förklaring ignorerade jag det. Jag förstår varför ni gjorde vad ni gjorde. Även om jag ogillar det. Det var lågt av er, men jag förstår". Jag kollade förstående på henne. Sandra satte sig i skräddarsits och satte snabbt upp sitt långa lockiga hår i en hästsvans. "Jag vill träffa honom. Och resten av killarna. De måste tro att jag är en pms brud som hatar alla", fortsatte hon och log svagt. Jag och Julia utbytte en blick. "De tycker synd om dig. De visste inte att du inte visste att Zayn inte skulle komma. Om du är ok med Zayn kommer de att älska dig", sa jag och Julia nickade. "Niall frågade om vi kunde ses i helgen. Vi kan vara här och hänga. Okej?" frågade Julia. Sandra nickade. Vi satt tysta ett tag och åt bara chipsen i skålen. Julia åt godis. Regel nummer ett om du är vän med henne: Dela inte godis. Hon kommer äta upp allting. Jag skojar inte.
 
"Så hur går det med Brad då?" frågade jag efter ett tag. "Jag ville ju att han bara skulle vara någon att ha kul med... men hur han har varit mot mig de här veckorna... Han har varit där på ett pojkvänssaktigt sätt. Jag tror att jag börjar få lite känslor för honom...", sa hon. "Oh-la-la", sa Julia och log. "Det är nog bara bra för dig", sa jag. "Men jag vill inte kalla honom för min pojkvän officiellt. Det känns konstigt. Jag får se hur mina känslor utvecklas", sa Sandra. "Sandra, du skulle bara veta vad James gjorde för mig på våran ettårsdag!", sa jag. Sandra skrattade lite. "Gissar på att det är något väldigt gulligt", sa hon. Julia log stort och skakade på huvudet åt mig. "Han är ju inte den här överromantiske typen, han är ju James som du vet. Men han hade dukat upp värsta gulliga saken... på skateboardrampen men i alla fall!", sa jag entusiastiskt. "Jag är inte förvånad över skateboardrampen", skrattade Sandra. "Jag ska visa bilder!", sa jag och letade i min iPhone. Vi satt och flummande runt hela kvällen. Allt kändes precis som förut.
 
Sandras perspektiv

Alla var där, hos Julia. Det var bara Harry som inte hade kommit än. Jag och Zayn kollade på varandra över rummet. Det plingade på dörren. Julia gjorde armkrok med mig och drog med mig till dörren. "Hi Hazza!", sa Julia. Harry hade med sig kaffe och frappes från Starbucks. Han ställde ner dem i trappan och han lyfte upp Julia på sina höfter och kramade om henne. "Hello babe", svarade han. Hon pussade honom på kinden och de log mot varandra. "I have kind of missed you Sandra", sa han sedan till mig. "Yeah, I've missed you too Harry", sa jag och kramade honom. Julia tog med kaffet och frapperna upp till sitt rum där alla var. "It is pretty much people in here", konstaterade hon. Hennes rum var ganska stort. Hon hade en stor dubbelsäng, en ganska stor garderob och ett skrivbord. Hennes laptop låg på hennes säng. Rummet var tapetserat med en fondvägg, och i övrigt var det vita väggar. Fast det syntes knappast, det var affischer över allt. Alla satt i hennes soffa som hon också hade i rummet. Harry delade ut drickorna. "I thought you guys may was thirsty", sa han. "For the ladies who don't like coffe", sa han och gav varsin frappe till mig och Felicia. "How did you know?" frågade jag honom och log. "Don't you remember the first time I met you Sandra? I grabbed coffe for you and me and Zayn and then you said you didn't like coffe. I felt pretty ashamed then haha", sa Harry och log mot mig. Jag hade glömt hur snäll han var. Jag log tillbaka och kollade sedan mot Zayn. Han log mot mig. "I remember that", sa han. "I don't understand how anyone of you do. It was two years ago", sa jag. "It's because you have goldfish memory", sa Felicia. Alla skrattade. Vi alla småpratade och skrattade. Liam frågade mig om jag hade en ny pojkvän. Jag sa att jag var på G med en kille. Alltså Brad. När alla hade druckit upp sina drickor drog Zayn med mig ut ur Julias rum. "I can't understand that you actually came", sa han. Han log mot mig. "I don't want to be friend with you Zayn. I want us to be ok. This sounds so ridiculous but I believe you. Lets just be neutral to each other", sa jag. "Yeah, sure. Who is this new guy?" frågade han sedan. "It is non of your business", sa jag och mina ögon smalnade. "Okay. So we are ok?" frågade han. Jag nickade. Vi gick tillbaka in till rummet. Alla stod framför tv:n och spelade Just Dance 4. Louis höll just nu på att spöa Julia totalt. "I suck on this shit, this is so awkward", sa Julia, även om hon skrattade. Louis vann över henne och han kollade mot mig och Zayn. "It is your turn. Show your skills", sa han. "Sure. You going to lose", sa jag till Zayn. "You wish", sa han. Vi båda dansade ytterst klumpigt. Vi skrattade åt oss själva. Jag vann över honom. "Sorry dude. I said that you would lose", sa jag till honom. Han log mot mig. Jag kollade mot Felicia och Julia. De log mot mig. Jag skötte mig bra. På tre dagar hade jag blivit vän med Julia och Felicia igen, rätt ut alla problem, hängt med killarna på riktigt - och, jag var faktiskt ok med Zayn. Kunde det bli mycket bättre?
På kvällen beställde vi pizza. Vi körde någon skum lek, att alla skulle mata varandra med pizzor. Felicia matade Liam, Liam matade mig, jag matade Harry, Harry matade Julia, Julia matade Niall, Niall matade Louis, Louis matade Zayn och Zayn matade Felicia. När vi var klara med alla pizzor hade vi alla tomatsås i ansiktet och vi låg och garvade åt varandra på golvet. Kvällen avslutades med att äta massa sötsaker, chips och glass medans vi alla kollade på film. Jag hade inte haft en sådan här bra dag på väldigt länge. "We have to do this again soon", sa jag till alla. "Yes, this was so funny! Funniest day in a while. We just working all the time", sa Liam. "I'm going to call you all if I want someone to hang out with. Wich will be every weekend as long as we are in London", sa Harry. Jag log mot honom och nickade. Jag såg att Zayn tittade på mig. Jag tittade tillbaka mot honom. Det var underligt att vi ens var i samma rum. När vi hade gått förbi varandra på McDonalds för en och en halv månad sedan hade vi bara kollat på varandra. Han hade i och för sig varit med Perrie, men. Situationen var konstig, men jag älskade det såhär. 

En gullig mellandel. Haha, var tror ni kommer hända? Kommentera! :)

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jättefin blogg och vilken bra novell :)
Kika gärna in på min blogg där jag uppdaterar och skriver om 1D :)
Kram <3

2013-02-02 @ 18:09:35
URL: http://aboutonedirectionn.devote.se



Postat av: Tova Mjärling

Ny läsare!! Jätte bra, mer :D

2013-02-02 @ 23:40:26
URL: http://nattstad.se/Tovamjarling







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback