body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/people/peo-8/peo954.ani), url(http://cur.cursors-4u.net/people/peo-8/peo954.png), progress !important;} />

En liten, liten chans ...

Anledningen varför vi suger, är som sagt för att i har det VÄLDIGT jobbigt i skolan just nu.
Vi har inte tiden och lack på inspiration. Det var meningen att vi skulle träffas för att planera, men det blev inte gjort. Vi ska göra det snart, och försöka komma igång. OCHHH.. som förlåt för vi har verkligen varit dåliga på att uppdatera tänkte vi ge er en liten chans...
 
Att vara med i novellen!
 
Vi kommer se om du ska vara med i några delar, eller om vi ska ha dig ett ganska långt tag. Det är som sagt om vi tycker det passar med en ny person. Om detta utvecklar till en huvudperson får vi se, men det är väldigt möjligt! :) 
 
För att tävla ska du kommentera det här inlägget och dessa saker ska vara med:

#Namn på karaktären (Hela namnet, alltså även efternamn)

#Bakgrund (Familj, speciella händelser osv)

#Personlighet (Försök att beskriva så bra som möjligt, så att vi kan sätta oss in i karaktären när vi skriver)

#Varför? (Varför vill du vara med i novellen, och varför just du?)
 
 
Hoppas så många som möjligt ansöker, för det här är en ganska stor chans! Vi ser fram imot att skriva om dig. Era tjejer, 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nora

Vill börja med ett stort YES! (kommer till det senare)
1. Stephanie Miller
2. Hon kommer från ett annat land (typ Australien, Irland, Usa) men flyttar till London med sin pappa (skilda föräldrar) Hemma har hon kvar sin mamma, syster och alla vänner. Hon kommer som ny till tjejernas skola.
3. Hon är lite blyg inför folk hon inte känner men när hon väl lär känna dom öppnar hon sig. Hon är till synes ganska så söt och pratar på ett gulligt sätt men är egentligen inte så värst söt. Hon fokuserar sig ganska mycket på skolan och är ganska så lugn och tyst. men när hon är på riktigt bra humör så är hon spontan och hittar gärna på en helt random sak.
4. jag har läst er novell från start och blev helt förälskad i den! Jag är fortfarande lika förälskad, ni lyckas blanda glädje med sorg, kärlek med hat och alla andra motsatser så man blir aldrig less på novellen. När jag såg att ni skulle ta med nån blev jag glad och ville genst testa om en rollfigur jag tänkt på länge skulle kunna fungera i er novell. Jag får helt enkelt hoppas på det bästa ;)

2013-05-14 @ 18:20:59
Postat av: Lol

Gud vad roligt med en liten tävling!! :D
1. Holly Jackson (namnet kan bytas)
2. Hmm, hon kommer från USA eller nåt liknade. Hon älskade sitt liv innan hennes mamma gick bort i en bilolycka. Hon och hennes syskon tvingades flytta till sin pappa (dom var skilda innnan) som bor i England.
3. Hon älskar att träffa nya människor och är väldigt driven. Snäll, hjälpsam och allmänt trevlig. Hon försöker att hjälpa alla som behöver hjälp. Men hon har även väldigt svårt att lita på folk.Hon skrattar väldigt mycket och hon är väldigt fokuserad på skolan och gör alltid det hon blir tillsagd till att göra. Hon är en väldigt bra lyssnare och försöker att gå in i personens situation för att verkligen förstå och försöka hjälpa. Hon har humör om man säger så. Men försöker oftast att vara glad och le mycket. Hon gillar inte när folk tycker synd om henne.
4. Det skulle vara en ära att få vara med, ni skriver så bra. Seriöst allt ni skriver, skriver ni med sån inlevelse, det känns som om man är i samma rum och ser att som händer, love it!! Jag har läst novellen enda från början och fastnade vid första delen. Jag blev sjuktglad när jag såg att det var en liten ''Tävling'' eller vad man nu ska säga. Som sagt det skulle vara en ära. Så nu är det bara att hoppas och hålla tummarna! :)

2013-05-14 @ 19:25:48
Postat av: Cecilia

1. Bridgit Harries
2. Har precis flyttat från Irland till London för att studera till lärare. Hon lämnade kvar sin lillasyster Melanie och sin mamma och pappa i Irland. Hon tog med sig sin hund, Hercules, en

2013-05-14 @ 20:37:21
URL: http://thefiveboysofourlives.blogg.se



Postat av: Cecilia

(Sorry råkade skicka)
Forts.
Caanan Dog.
3. Hon värkar ha jätte bra självförtroende men har ett av de sämsta, hon använder sig av olika kommentarer som hjälp. Hon är ganska sprattlig och rolig, utåtriktad och inte särskilt blyg, bara inför killar hon gillar.
4. Jag är ett totalt fan av eran novell, ni skriver så bra! Jag började inte läsa från början, jag hittade den senare men detta är en av de 4 noveller jag hittat som är riktigt bra. NI blandar så många känslor på samma gång, man får känslan och bilden framför sig som om man var en utav karaktärerna. Denna karaktär känns som om hon passar in, jag skriver själv men har inte fått in henne på nått bra sätt, så använd henne väl (kanske) ;)

2013-05-14 @ 20:44:10
URL: http://thefiveboysofourlives.blogg.se



Postat av: Anonym

1. Ebba Bloom
2. Hon bor med sin mormor som har cancer. Ebba har även haft depression men hon har ändå ganska bra självförtronde.
3. Ebba har rött halvlångt hår, ganska lång och isblå ögon. Av ganska många uppfattas hon som sjukt dryg och för självgod. Hon är mest med killarna i sin skola och därför skapas det en del rykten om henne.
4. Jag har följt novellen från dess början och det är en av de bästa novellerna jag läst! Jag känner igen mig i rollerna till viss del och därför kan jag oftast leva mig in i det. Jag tror att hon skulle passa in när de stöter på varandra. Tycker det skulle va sjukt kul att få ha med denna karaktär!!

2013-05-15 @ 21:07:33
Postat av: Cecilia

Känner att jag kommenterar mycket, hehe...
3. Hon har ganska långt brunt och naturligt lockigt hår. Hennes ögon är grå blå ögon och de ändras lite i bland efter väder och humör.

P.S Undrar om ni skulle vilja göra ett länkbyte med mig? Skulle vara en ära!!

2013-05-17 @ 20:27:40
URL: http://thefiveboysofourlives.blogg.se







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback